המלגאים והמלגאיות

תשפ"ד

תלמידות המחקר הזוכות במלגה: 

ירין גל כיצד שימוש בפלטפורמת "ארגז החול משפיע על לימוד נושאים שנויים במחלוקת בהיסטוריה?


אבתסאם קעאדן

    Tracing and Fostering Arab Primary School Students’ Multiple Document  Integration 


סהר טואג

Disrupting Binary Ways of Knowing and Thinking: A Feminist and Queer Pedagogical Perspective on Humanistic Knowledge Building Communities


רונית גפני

Novices’ and experts’ reasoning with informal statistical inference and modeling in big data investigations through the lens of uncertainty considerations.



תלמידי ותלמידות הקורס מחקר עיצוב חלק ג' זכו להכרה ולהערכה על הצלחתם להפעיל את סביבת הלמידה אשר פיתחו במסגרת פרויקט הגמר בבתי הספר, בשנה מורכבת זו. 



תשפ"ג

 "מינוף הפוטנציאל של מדע אזרחי לפיתוח מיומנויות חקר בהקשר היסטורי: מקרה בוחן בפרויקט "סופרי הגניזה הקהירית

 תמיכה בנוכחות החברתית של לומדים באופן מקוון: לקיחת אחריות בקרב סטודנטים בקהילות הלמידה במודל היפלקס בהשכלה הגבוהה

פעילות טיעונית-היסטורית בסביבה משולבת (מוזיאון וסביבה דיגיטלית) והשפעתה על פתיחות לעמדות שונות, תחושת רלוונטיות של לימודי ההיסטוריה והדיסציפלינה ההיסטורית והאפשרויות לביטוי של חשיבה היסטורית

טיפוח פַּעֲלָנּות סביבתית-חברתית אצל תלמידים בהקשר למיזמי מדע אזרחי

Using Epistemic Network Analysis to Examine How Identity Feedback Can Foster Transformative Learning

חשיבה עם התפלגות כדרך לקדם חשיבה עם מרכזה בקרב מורים למתמטיקה

The Role of Psychological Infrastructure in Knowledge Building Communities

פרוייקט גמר הזוכה במלגה: קיסריה שימור מול פיתוח

פרוייקט הגמר הזוכה בציון לשבח: מתקבצים


ונסה בוזגלו


זיו מדיני


טל טבשי



יעל בר נס


נטע שפר


רוית שתיוי


שירי קאשי


אסנת ביטון, ולאא רמאל, מיה אלעזר, 

נוי אבוטבול ושרון בלו


לילך בר נס, רותם רביב, רננה ניידמן ורעות אדם

תשפ"ב

 תפקידם של 'חומרי הוראה מלמדים' לצמיחה מקצועית של מורים המשלבים מדע אזרחי בבית הספר

תהליכי יצירת ערך אצל משתתפים ברשת של שותפויות מחקר-פרקטיקה: עיצוב דרכי ההשתתפות בפלטפורמה שיתופית של מדע אזרחי

עקרונות עיצוב התומכים בחשיבה עם מידול סטטיסטי בלתי פורמלי בקרב ילדים בגילאי חטיבת ביניים במסגרת חקר סטטיסטי בלתי פורמלי בסביבת מדע אזרחי

מתחים והזדמנויות בין עניין אישי לקולקטיבי: גישה פסיכולוגית הומניסטית ללמידה מקושרת

שותפויות מחקר-שדה המבוססות עיצוב כאמצעי לקידום העברה רב-מימדית בקרב מורים

התרומה של פיגומים אפיסטמיים דיגיטליים לטיפוח יכולת הערכת מקורות מידע

תהילה אפל

גלית סיוון ולין

אירנה מחלב

ליאת רחמיאן

נעם מלקינסון

פאיז עבד

תשפ"א

 מיניות ברשת: יוטיובריות כמחנכות בלתי פורמליות בעידן המידע

יחסי גומלין בין (מטה)קוגניציה אפיסטמית אישית ושיתופית של לומדים במהלך חקר מבוסס מקורות מידע מדעיים מרובים

בעלות פסיכולוגית כלפי טכנולוגיה בבתי ספר: הכוונה עצמית בהטמעת למידה מוגברת טכנולוגיה בקרב מורים בישראל כמחנכות בלתי פורמליות בעידן המידע

פרוייקט הגמר "הנה אני/שמעו אותי": למידה חברתית רגשית בסביבה וירטואלית בתקופת המעבר מיסודי לחט"ב

פרוייקט הגמר: אנגלית, מצלמה, אקשן

מיה מגנט

אינה טלמון


יערה פלד


אזדהאר ח'ואלד ופאטמה ח'ואלד

סמירה מחאג'נה, עביר הנו ומרואן נג'ם


תש"ף

הפיתוח המשותף של זהויות אנשי החינוך הן כלומדים והן כמורים בעת השתתפותם בקהילות למידה

השפעת השימוש בתכנת מחשב חינוכית ודיונים קבוצתיים הכוללים סימולציות והדגמת וידאו, ברכישת מיומנויות חברתיות-מיניות בקרב מתבגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה

רותי בן-ישי

תבל זינזיק

תשע"ט

          הקשר בין יכולת של מוטוריקה גסה הבאה לידי ביטוי בסביבת למידה של משחק וירטואלי, ובין יכולת של מוטוריקה עדינה ויכולת קשב של ילדים עם התפתחות טיפוסית

חיזוק החינוך המדעי באמצעות מדע אזרחי :בנייה של שותפויות הדדיות בין בתי ספר למדענים

הבניית סמכות דתית באינטרנט: למידה דתית אפיסטמית בקרב הקהילה הדתית לאומית בישראל

הערכה אפיסטמית של טיעונים בלתי-פורמאליים מקוונים: השוואה בין מומחי דיבייט אקדמי לבין טירונים בהשכלה גבוהה ובבית ספר תיכון

למפות את המיזוג: התרומה של מיפוי כפיגום למיזוג מקורות מידע מרובים

לקיחת אחריות בתהליכי בניית ידע: תיווך הדדי בין מרחב לבין פיתוח רעיונות

פיתוח יכולות מרחביות דרך בניית התנהגות רובוט בקרב ילדי גן

חשיבה עם מידול סטטיסטי בלתי פורמלי בקרב תלמידי חטיבת ביניים במסגרת פרויקט מדע אזרחי

התפתחות ידע אינטואיטיבי ומושגי אודות הקשר הכימי מתוך פעילות בסביבת למידה מעוגנת-גוף

ליאור אלגד


אסנת אטיאס

עקיבא ברגר

אוהד דוידוב

דנה טל סביר

חן יערי

רובא פאהום

אלין פרי

חנה פרידמן


תשע"ח

Epistemic Thinking in the Context of a Strategy Game: The Roles of Gaming Expertise and Disciplinary Expertise

למידת תיאוריה דרך מעשה: טרנספורמצית למידה ברמת תואר שני דרך נקודת מבט של מייקרס

הבניית הבנת הקשר בין התנהגויות נהיגה ודפוסי תנועה בצפיפות: השוואה בין למידה באמצעות התנסות בסימולציה שיתופית לבין למידה בשיטה מסורתית

 למידת ביולוגיה בגישת מערכות מורכבות באמצעות חקר מודלים המייצגים חמש רמות במדרג הביולוגי בקרב תלמידי חטיבת ביניים באינטרנט

ביטויי אי וודאות של תלמידים צעירים במהלך הסקה סטטיסטית בלתי פורמלית ומידול

 פיתוח אוריינות חישובית באמצעות פעילויות מחשב ללא מחשב בקרב ילדי גן

הטמעת חדשנות בבתי ספר: כיצד לתמוך בדינמיקה פרודוקטיבית של שותפויות עיצוב בין חוקרים לצוותי חינוך

 התפקיד של השוואת מודלים בשיקולי החשיבה של לומדים צעירים עם מודלים ומידול סטטיסטיים בלתי פורמאלים

התרומה שלחומר רב בתנועה: למידת מדעים מתוך בנייה של מודלים חישוביים של מערכות מורכבות

הבנייה של זהויות אישיות וחברתיות בלימודי תרבות יהודית-ישראלית 

נעמה אדרי


בוריס איבינדר

תמר גבאי


שני גולדשטיין

אורנה וקנין

ביאן מסארוה

מאיה בנישו


מיכל דביר


ג'נאן סאבא

איתן כהן

תשע"ז

Characterizing the Processes of Spatial Thinking that are Required for Navigation: The AR Sandbox as a Mediating Tool

קיימות ותרבות הצריכה

תרומת של מארגנים גרפיים למיזוג מקורות היסטוריים מרובים

קידום למידה ברת קיימא בקרב מורים: טיפוח קהילה מעשה מוגברת טכנולוגיה למורים בתוך בית הספר 

לגיטימציה ל'דעת' שמקורה בניו מדיה בחינוך האקדמי בקהילות מסוגרות: מקרה החרדים בישראל

       טיפוח תרבות למידה מבוססת ערכים פנימיים במודל קהילות ידע וחקר ב'כיתה חכמה

למידה כהתפתחות של תרבות ברשתות של קהילות מעשה

השתתפות רב-שנתית של בתי ספר בתחרויות רובוטיקה ארציות כמקרה בוחן להתמדת חדשנות חינוכית בפרספקטיבה של רשתות חברתיות

דניאל טברסקי


לימור לופו וולנסקי

טליה שלומי

תמר נוביק

אלדר פל

כרמית פיון

גיא חפץ

אילת שוחט

תשע"ו

עיצוב ומחקר סביבות למידה משלבות טכנולוגיה המעודדות תרבות למידה מוכוונת ערכים פנימיים, ופיתוח מורים כמעצבים וכמעצבים-חוקרים; עיצוב לאנקלטורציה; האקולוגיה של השותפים השונים במדע אזרחי

התפתחותם של ידע אינטואיטיבי, סנסורי-מוטורי ומושגי אודות הקשר הכימי מתוך פעילות בסביבת למידה מעוגנות-גוף מתפתחת ומתעצבת

פיתוח אוריינות סוציו-מדעית בקהילות ידע וחקר בכתה חכמה

חשיבה על מודלים ומידול סטטיסטיים בקרב ילדים צעירים במסגרת חקר נתונים

למידת כימיה בגישה מערכתית אמרג'נטית: דפוסי חשיבה ומרכיבים עיצוביים

    חשיבה על התפלגות אצל ילדים צעירים (כיתה ה'), בעת חקירה, הסקה ומידול של נתונים בסביבת חקר טכנולוגית

פיתוח היכולת הייצוגית של מורים  בעזרת התערבות פדגוגית ממוקדת  בסביבה עתירת טכנולוגיה

ד"ר אורנית שגיא



אסנת זוהר


חוה בן חורין אברמסקי

מיכל דביר

סיגל סמון

עטר רון


ענבל גילדין

תשע"ה

The Pharmacology InterLeaved Learning (PILL) Environment: Simulation- and Model-based Learning among Nursing Students

Norm Emergence in Technology Enhanced Learning Communities

תפקידן של רשתות חברתיות בלמידה ובשילוב חברתי בקרב סטודנטים יוצאי אתיופיה

תהליכי אמפתיה אצל מורים ותלמידים יהודים כלפי ערבים בישראל בסביבת למידה מוגברת טכנולוגיה

Boundary Breaking for Interdisciplinary Learning

פיתוח חשיבה על הנתונים כמכלול אצל תלמידים צעירים המעורבים בתהליכי מידול בעת חשיבה הסקתית בלתי פורמלית

שיח דיאלוגי רפלקטיבי נתמך מחשב בקהילת למידה שיתופית

אילנה דובובי


ג'קלין בזיל-שחר

מיטל אמזלג

נעה שפירא

עדי קידרון

קרן ארידור


שירי מור הגני